Nem, lækker (og måske sund) græsk yoghurt med topping

græsk yoghurt med bær
Jo, der ER yoghurt nedenunder…

En af de ‘retter’ jeg spiser igen og igen, og som jeg stadig ikke er blevet træt af, er græsk yoghurt med topping. Jeg serverer den jævnligt for hele familien til morgenmad, hvis jeg er lækkersulten en eftermiddag eller endda engang imellem som frokost, hvis jeg arbejder hjemme, og det skal gå stærkt.

Det her er luksusvarianten med mørk chokolade og honning på, men man kan jo bruge det topping man vil, afhængig af hvor sund (eller usund), man synes den skal være. Kun fantasien sætter grænser.

Her har jeg brugt:

  • 2 dl græsk yoghurt (10% – ingen light-produkter her, tak)
  • 1 dl hindbær/blåbær (har bare givet frostbær et hurtigt opkog)
  • En lille håndfuld solsikkekerner
  • En lille håndfuld mandler
  • Ca 20 gram mørk chokolade
  • Lidt honning

Skal jeg lave et hurtigt alternativ til eftermiddagskage i weekenden, tilsætter jeg 1-2 dl fløde pisket til skum og lidt vaniljekorn og rører op med den græske yoghurt. Det smager himmelsk og mætter helt enormt, så al sukkertrang forsvinder på et øjeblik (og det kommer altså fra sukkergrisen over dem alle).

Begge unger spiser altid hele deres skål med stort velbehag. Prøv det!

græsk yoghurt med bær

Dele?Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*